דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חניכיים בריאות בגוף בריא 

מאת    [ 24/03/2010 ]

מילים במאמר: 567   [ נצפה 2019 פעמים ]

מה בין בריאות החניכיים שלנו לבין בריאותינו הכללית? הרבה. החניכיים ומצב שינינו קשורים ומשליכים ישירות על בריאותינו הכללית. קשה להפריד בין בריאות תקינה לבין פה בלתי מטופל. אם אתם שומרים על  דיאטה, עוסקים בפעילות ספורטיבית אך מזניחים את מצב פיכם (חרדה דנטלית?), הרי שאתם הורסים במו ידיכם את מה שאתם עומלים עליו קשה - בריאותכם.

 

דלקת חניכיים בכל גיל

מחלות חניכיים עלולות להופיע בכל גיל ואצל כל אחד. הסיבה למחלות חניכיים, ולדלקת חניכיים בפרט היא רובד חיידקי.  זהו חומר דביק, חסר צבע, הנוצר באופן קבוע על פני השיניים מתוצרי מזון שונים. דילוג על צחצוחים יומיים וחוסר הקפדה על ניקיון יביאו אתכם בקלות למצב של  דלקת חניכיים.

 

גם גורמים נוספים יכולים להשפיע על בריאות החניכיים: עישון ,מתח, הריון וגיל התבגרות ,תרופות ,שחיקה והידוק השיניים ,סכרת ,דיאטה  ומחלות כלליות אחרות. מכאן, שמדובר במחלה שכיחה וקלה להשגה...

הדבר המעודד הוא שאם מקפידים לשמור על ניקיון הפה ועל ביקורות אצל רופא שיניים ניתן בקלות להימנע ממנה ולהימנע מטיפולים מסובכים כמו שתלים בעתיד.
.

דלקת חניכיים ומחלות לב

בשנים האחרונות מתבססות והולכות ההוכחות לכך כי קיים קשר בין מחלות לב כגון חסימת עורקים כליליים לבין מחלות חניכיים. גורמי סיכון קלאסיים הם יתר לחץ דם, עודף כולסטרול ועישון. מחקרים חדשים הוכיחו כי יש קשר בין זיהומים בפה ומחלות חניכיים לבין חסימות כלי דם, גם בלב.

כיצד נוצר הדבר? חיידקים ווירוסים מזהמים משוטטים בדם וגורמים להתעבות דפנות כלי הדם באיזורי הלב או המוח. שינוי צורת כלי הדם מייצר ריכוז גדול של חומרים המביאים ליתר קרישתיות הדם. בכך עלולה להיווצר חסימה באותם כלי דם וירידה באספקת הדם ללב.

 

 

זאת ועוד, לחולי מחלות חניכיים סיכוי גבוה עד פי 2 ללקות בהתקף לב מאשר למתרפאי מחלות לב שלא סבלו ממחלת חניכיים. לפיכך, יש לראות במחלת חניכיים גורם סיכון להופעת מחלות לב, ממש כמו גורמי סיכון כיתר לחץ דם, עישון, או כולסטרול.

ללוקים במחלות חניכיים מתקדמות סיכוי גבוה אף יותר ללקות בליבם!

נשים וחניכיים

בתקופת ההתבגרות יש עלייה הדרגתית בהפרשת הורמוני פרוגסטרון ואסטרוגן. אלו גורמים להגדלת זרימת הדם לחניכיים. עלייה זו עלולה להגביר את רגישות החניכיים לגירויים חיצוניים כתוצאה משיירי מזון ופלאק. התוצאה תהיה נפיחות, אודם ומעט כאב.

מכאן, שגם אצל מתבגרות חשוב להקפיד על נקיון הפה והשיניים כדי למנוע מצב אפשרי של דלקת חניכיים. גם אם אין כאבי שיניים, כדאי לבקר אצל רופא שיניים לביקורות אפילו לצורך בדיקת החניכיים.

זמן ההריון הוא גם זמן רגיש העלול להביא ביתר קלות להופעת דלקת חניכיים במהלך תחילת ההריון. דלקת שלא תטופל תחמיר במהירות. לעיתים אף עלולים להופיע בחניכיים גושים אדומים כהים הנובעים ישירות מתגובה דלקתית חזקה של החניכיים, בזמן ההיריון.

דלקת חניכיים כדאי מאוד שלא תופיע או שתטופל מיידית בזמן ההיריון. מחקרים הוכיחו קשר בין מחלת חניכיים לבין לידות מוקדמות של פגים.

ולכן, אם את מתכננת הריון כדאי גם שתבדקי את מצב החניכיים, כמה שהדבר אינו נראה קשור! ובכלל, התייעצות עם רופא שיניים לפני הריון ובמהלכו לגבי טיפולים ושמירה על בריאות הפה חשובים מאוד ועשויים לחסוך דאגות ובעיות מיותרות.

לסיכום,

בכל גיל ובכל מצב שמירה על בריאות הפה היא השקעה נבונה...כיוון שכל מערכות גופנו קשורות זו לזו, הרי שיהיה זה תמים לחשוב ששמירה על הגיינה אוראלית היא פחות חשובה משמירה על משקל מאוזן או הקפדה על פעילות גופנית.

 

 

צוות כותבי מאמרים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב